Dødsfald – Æresmedlem er gået bort

Det er med stor sorg, at vi i GIF har mistet Æresmedlem Jørgen Ib Pedersen – en ildsjæl og frivillig i GIF. Jørgen P. døde pludselig torsdag eftermiddag af hjertestop. Vores tanker går først og fremmest til datteren Susanne og familien.

Jørgen P. var i mange år et stort aktiv i GIF og blev i 2012 udnævnt til GIFs kun 6. Æresmedlem. Jørgen P. blev født i 1935 og har faktisk været med i GIF siden midten af 1940’erne. Han spillede på diverse ungdomshold og rykkede op som senior omkring 1951 – 1952. I 1954 var han målmand på det hold, der for første gang spillede GIF op i mellemrækken (svarende til Serie 2 i vores dage).

I slutningen af 1950’erne forlod han sørme Gudumholm af hensyn til sit job som kommis, hvor han også møder sin kommende hustru, Aase. Inden han forlod Gudumholm, var han ungdomstræner i GIF.  I midten af 1960’erne flyttede han så igen til Gudumholm og genoptog sit hverv som spiller og ungdomstræner. I 1966 blev han så valgt ind i bestyrelsen, hvor han sad i 15 år frem til 1981 (bl.a. 2 år som formand 1968 – 1970). I samme periode sad han også i spillerudvalget ligesom han fortsat var spiller og ungdomstræner. Efter sin tid i bestyrelsen var han også en overgang revisor i GIF.  Frivilligtjansen var dermed naturlig i familien og Jørgen P. var også stolt og glad, da datteren Susanne (Sanne P.) også blev træner, udvalgsmedlem og bestyrelsesmedlem i GIF.

I januar 2005 mistede Jørgen P. sin elskede kone, Aase, som han yndede at kalde ”Mutter P”. I de seneste mange år har Jørgen P. fulgt fodboldkampene i GIF, specielt herresenior-drengene havde en stor plads i Jørgens hjerte. Ja, han var faktisk med i deres Facebookgruppe og deltog ofte også i afslutningsfesterne, ligesom han jo havde sin egen mobile GIF-stol og GIF-kasket med til alle kampe. Ligeså var det en stolt Jørgen P. der i 2014 var med til at klippe snoren og indvi GIFs eget motionscenter.

GIFs idrætsuge var også en dejlig tid for Jørgen P. Her var han i mange år frivillig, bl.a. med at rydde op på morgenholdet, han var vagt ved kirken til sponsorløbet og til Bingo Banko var han også manden, der styrede nummerbrikkerne. Og kunne han så komme til at sidde på en bænk og hyggesnakke – og fortælle de samme gamle sjove historier, ja, så havde det været en god dag i idrætsugen. Og specielt når Jørgen P. kunne trække i den populære ”Frivillig-trøje” – ja så var han ekstra stolt. Og det var han naturligvis også, da han i 2012 blev udnævnt til Æresmedlem.

GIF var stolt over Jørgen P. og Jørgen P. var stolt over GIF og han var i starten af november med til GIFs træner/lederfest i klubhuset og den aften talte han om, hvor meget han glædede sig til 2023, hvor GIF fylder 90 år. Det bliver desværre uden Jørgen P. på bænken  og vi vil savne ham meget fremover.

Æret være Jørgen Pedersens minde.

Gudumholm IF

Der er bisættelse fra Gudumholm Kirke onsdag 21. december 2023 kl. 13.00. Efter bisættelsen er der mindekomsammen på Sejlflod Hotel.