Holdoversigt

Der arbejdes løbende på at udvikle nye tilbud til centrets medlemmer og herunder kan du se, hvilke der er tilgængelige.

Du er velkommen til at få en uforpligtende prøvetime, inden du melder dig ind, så du får en fornemmelse af, hvordan det er at træne i GIF Fitness – det er sjovere end du tror!

Herunder kan du se, hvilke træningsformer GIF Fitness tilbyder

GIFs motionscenter

Motionscentret er udstyret med kredsløbsmaskiner, maskiner til styrketræning, frie vægte, måtter til udstrækning og anden træning samt store bolde.

Vi har valgt maskiner som tilgodeser de allervigtigste muskler indenfor træning. De frie vægte kan gøre træningen sjovere og mere funktionel, end hvis du blot benytter selve maskinerne.

Seniorer

I GIF fitness har vi tilbud til seniorer. Vi har 2 uddannede seniorinstruktører, som selv er seniorer. De kender seniorernes behov og står til rådighed for vejledning på de angivne tidspunkter.

Sundhedsidræt onsdag kl. 9 – 10
For alle + 60 med vægt på styrke og balance, som supplement til træning i motionsrummet.
En gang om måneden afsluttes med medbragt kaffe og hyggeligt samvær.

Kom og vær med – tykke og tynde – der er ingen krav til påklædning – kun tøj og sko man kan bevæge sig i – du får det meget bedre med dig selv, hvis du får pulsen op og rørt de stive lemmer.
 

Personlig programlægning

Har du særlige træningsbehov eller -ønsker, kan vores instruktører være behjælpelige med at udarbejde et personligt træningsprogram, der tilgodeser netop dine behov/ønsker.

Kontakt instruktørerne på sms, hvis du ønsker et personligt program:

Thomas Marcher – tlf. 2487 4433 (aftentider)
Kristian Obenholt – tlf. 2240 4584 (aftentider)
Frederik Bengtson – 2398 6163 (aften og weekender)
Claus Larsen – tlf. 2076 1908 (formiddagstider)

Bliver du forhindret til en programlægningsaftale, bedes du så vidt muligt afmelde senest 12 timer før det aftalte tidspunkt. Aftalen kan afmeldes via mail eller sms til instruktøren.

Funktionstræning – effektiv og målrettet træning

Vores funktionstræning er for alle, som gerne vil vedligeholde/ opbygge styrke og smidighed i ryg-nakke og skulder.

Øvelser

Fokus er på at vedligeholde/opbygge en smidig og stærk rygsøjle, samt optimere skulderbevægelse og funktion.

Så du forebygger eller fjerner/lindrer aktuelle skavanker i ryg, nakke og/eller skuldre.

Holdene afvikles i en holdsal, hvor vi bruger træningsredskaber som bolde, elastikker og egen kropsvægt, for at du kan få maksimalt udbytte

Hvad træner vi:

Fokus på smidighed, stabilitet og styrke af ryg, nakke og skuldre.
Hele ryggen dvs. lænd, midt ryg, øvre ryg og nakke.
Ben, så de aflaster ryggen.
Mave, så den understøtter ryggen.
Skulder og nakken, så muskulaturen vedbliver fleksible og stærke.

Circle Cross/TABATA/Kettlebell

Circle Cross er en kombination af cirkeltræning og cross fit. Den består af øvelser, der ligner de bevægelser vi bruger med kroppen i det daglige – altså en kombination af kast, træk, løft, hop, løb, gang, række ud, og klatre.

Via korte intensive workouts trænes hele kroppen, og hermed øges din styrke, udholdenhed, power, smidighed og balance på kort tid.

Der vil blive trænet med forskellige materialer, som er sat sammen i en serie på forskellige måder fra gang til gang. Der skal bl.a. prøves kræfter med ting som sjippetov, kettle bells og vægte.

Hver træning vil bestå af en ny workout, så det er altid spændende, hvad dagens træning byder på. Kan du lide nye udfordringer og kan du lide at presse dig selv i sjovt socialt samvær, så er Circle Cross noget for dig.

Tabata-træning giver optimal form og fedtforbrænding. Træningen er opbygget af intervaller, hvor man yder sit maksimale i 20 sekunder og holder 10 sekunders pause, dette gentaget 8 gange.

Ophavsmanden til træningsformen er Dr. Izumi Tabata, som på National Institut of Fitness and Sport i Tokyo har forsket i forskellige træningsformer og er nået frem til tabataintervallerne, som en af de mest effektive metoder til at forbedre både træningspræsentation og iltoptagelse.

Tabata-træning er hurtigt, effektivt, sveddryppende og et perfekt supplement til din øvrige træning.

Kettlebell-træning forbedrer styrke på flere områder: fitness, ko-ordination, fleksibilitet, sunde og raske led og generel atletisk formåen.
Ligesom i andre idrætter, og de fleste af vores daglige aktiviteter i øvrigt, står man på sine fødder, når man træner med kettlebells, og træner sin evne til at skubbe, trække, svinge og kaste gennem et fuldt bevægelsesudslag i alle retninger, alt imens man genererer og kontrollerer kraft fra gulvet og opefter.

Kettlebell-træning består af sammensatte helkropsøvelser. Denne type træning involverer hele kroppen ved at udvikle funktionelle kvaliteter, fordi man som udøver er nødt til at stabilisere en vægt i alle former for bevægelsesplan på samme tid. Det betyder at flere muskler stimuleres samtidig, hvilet har en stor positiv effekt på det neuromuskulære system – altså samarbejdet mellem hjerne og muskler.

Styrke afhænger ikke kun af muskelmasse, men også i høj grad af hvor godt nervesystemet kommunikerer med musklerne.

De gentagne, eksplosive styrkeøvelser træner også kredsløbssystemet, da musklerne behøver meget ilt for at kunne udføre træningen.

Alle øvelser kan skaleres til DIT niveau, så ALLE KAN VÆRE MED.
Vi har plads til 10 deltagere på holdet.

Puls & Styrke

Puls & Styrke er en kombination af bodytoning og pulstræning – hvor vi bruger egen kropsvægt, redskaber – eller begge dele.

Funktionel og effektiv træning, med en kombination af konditions- og styrketræning.

Puls & Styrke-timer er bygget på inspiration fra blandt andet Tabata- intervaltræning og cirkeltræning. Så søger du større styrke, udholdenhed eller begge dele, er Puls & Styrke helt sikkert noget for dig.

Yoga

Timen er bygget op omkring øvelser for smidighed, balance, styrke, udholdenhed og afspænding.
Vi låner lidt fra pilates og funktionel træning, og arbejder på at øge kropsbevidstheden, fremme kroppens restitution, forebygge skader, reducere stress samt løsne op for spændinger.
Der vil ikke være fokus på intensitet, men i stedet på fordybelse i øvelserne.
Timen vil variere i indhold og fokus fra gang til gang.

Medbring gerne egen yogamåtte (hvis du har en) og et tæppe (eller du kan låne i holdsalen) samt vandflaske.

Vi har plads til 9 deltagere på holdet.

Core, baller og lår (CBL)

CBL er for dig, der vil styrke dine muskler i ryg, lænd, hofter, mave, baller og lår.
Holdet, med Heidi som instruktør, er godt for ALLE, da en stærk core er fundamentet for alle bevægelser i hverdagen. Er du kvinde som har været gravid, er det specielt godt, da det også hjælper på delte mavemuskler.
Fokus er ikke at du får sixpack eller twerknumse 😊, men at du får en stærk og sund CBL balance.
Både begyndere og øvede kan deltage, for man gør kun det man kan!
Det er ikke som “puls/styrke” hvor der er fart over feltet. Vi varmer op så kroppen er varm, træner stille og roligt muskelgrupperne og slutter af med nedkøling.

Store Bolde

Øvelser på stor træningsbold er rigtig god grundtræning, fordi den styrker det, man kalder “muskelkorsettet” – de små muskler omkring leddene, især i mave og ryg. 
Bolden stiller på samme tid krav til balance, koordination, bevægelse og stabilitet, der er basale elementer i enhver form for bevægelse.
Bare det at sidde på bolden gør, at du får trænet, da du skal holde balancen.

Balanceøvelser og styrke med håndvægte vil være en del af timen.

Alle øvelser foregår i roligt tempo med fordybelse.

Indoor Cycling

Få et adrenalin-kick af de helt store, hver gang du giver dig fuldt ud på cyklen.
Indoor Cycling er sved på panden og hårdt arbejde. Indoor Cycling er for dig, der tænder på power og høj puls.
Der cykles både stående, siddende, stejlt op ad bakke, i eksplosiv acceleration, i tungt og let tråd og meget mere… Alt imens musikken banker dit humør helt op.

Træningen stiller ikke de store krav til koordination, og du kan helt selv bestemme, hvor hårdt det skal være. Derfor er det en motionsform, der passer dig uanset alder, baggrund og kondition.
Indoor Cycling er mere end almindeligt godt for dit kredsløb; du får simpelthen ilt pumpet rundt i kroppen. Det giver dig større lungefunktion og styrker dit hjerte.

Det anbefales, at man har specielle cykelsko, men det er ikke et krav.
HUSK at medbringe håndklæde og drikkedunk.

Der tages altid hensyn til nye deltagere – sig til hvis du ikke har prøvet det før.

På Indoor Bike er der cykler til 14 deltagere pr. hold, så skynd dig.

Det anbefales, man kommer i god tid, så man er klar og har cyklen indstillet ved timens start.

Holdtræning for 13-14 årige

13-14 årige kan deltage i holdtræning, hvis der trænes sammen med en forældre på samme hold – den voksne skal være medlem af GIF Fitness, hvis søn/datter skal deltage.

Der udleveres ingen nøgle og adgang til motionsrummet må ikke ske, før man er fyldt 15 år og får selvstændig medlemskab.
Der tildeles medlemsnr. og adgangskode, så man kan melde sig på hold.

Pris kr. 300,- for 3 måneder.

Når man fylder 15 år skal man have almindeligt medlemskab med rettigheder som øvrige medlemmer.

Aflysning
For alle hold forbeholder vi os ret til at aflyse, hvis der kun er 3 deltagere eller derunder tilmeldt!

Tilmelding og fremmøde
Det vil først være muligt at tilmelde sig holdtræning, efter man har gennemgået en instruktionstime i motionscentret. Herefter sker tilmelding via vores bookingsystem – se “booking”.

Afmelding
Hvis du er forhindret i at møde til holdstart, skal du afmelde dig senest tre timer før. Derefter er det ikke muligt at framelde via systemet!

Klik her for at komme til booking af holdtræning